Top 5 caracteristici cheie ale marketing-ului si ce este el

  • Duminică, 29 Mai 2022
  • Afaceri
  • Publicat de
Top 5 caracteristici cheie ale marketing-ului si ce este el Top 5 caracteristici cheie ale marketing-ului si ce este el

Marketingul este o activitate care are ca scop realizarea de profit prin satisfacerea nevoilor clientilor. Aceasta este o definiție foarte generalizată care arată esența oricărei activități de marketing – capacitatea de a vinde un produs sau serviciu unui public țintă.

Dupa ce am definit ce este marketingul, iată cinci caracteristici cheie de marketing:

  1. Analitic. Un set de activități pentru studierea factorilor externi și interni care afectează compania, piața și cererea consumatorilor. Acestea includ analiza de nișă și concurență, cercetarea nevoilor CA și prognoza comportamentului clienților. În plus, sunt analizate activitățile interne ale companiei – modul în care mediul corporativ răspunde cerințelor vremii, cum arată compania față de concurenți.
  2. Productie. Aceste funcții sunt responsabile pentru introducerea noilor tehnologii în procesul de producție. Procesul în sine poate fi împărțit în mai multe componente: achiziții, vânzări de bunuri și servicii, depozitare și altele. De asemenea, funcțiile de producție rezolvă problema gestionării calității și competitivității mărfurilor de pe piață, controlează conformitatea produselor cu standardele de calitate.
  3. Management si control. Responsabil cu planificarea activitatilor de marketing in cadrul companiei. Aceasta include, de asemenea, suport informațional pentru clienți și parteneri, managementul riscurilor.
  4. Vânzări. Tot ceea ce este responsabil pentru formarea politicii de preț și de produs a întreprinderii. Într-un sens mai larg, vânzările includ și măsuri de creștere a cererii de bunuri și servicii, dezvoltarea de noi piețe.
  5. Inovatoare. Dezvoltarea si introducerea unui nou produs pe piata.

Functionalitatea este sustinuta de urmatoarele metode de marketing – sondaj, analiza situatiei pietei, observatii, studiul cererii consumatorilor. În ceea ce privește promovarea produselor, tehnologiile publicitare sunt folosite în medii online și offline, PR, vânzări personale, consultanță.

Marketingul este procesul de transformare a unui consumator într-un cumpărător, scrie republika-network.ro. Pentru a implementa această sarcină, sunt folosite instrumente de marketing. Condițional, ele pot fi împărțite în patru grupe: preț, produse, vânzări, publicitate.

  • Preț – acesta include costul de producție și vânzare a mărfurilor, gama de produse, criteriile de alegere a CA, situația politică și financiară din țară. Adesea, costul mărfurilor este cel care determină nivelul cererii.
  • Vânzări – această categorie include instrumente care cresc cererea consumatorilor. De exemplu, un pachet luminos este, de fapt, un vânzător de mărfuri. De asemenea, sunt folosite reduceri, promoții și alte măsuri de stimulare a interesului cumpărătorilor. Participarea produselor la expoziții și târguri ajută la promovarea de noi bunuri pe piață.
  • Publicitate – canale online și offline pentru promovarea bunurilor și serviciilor. Este de dorit să folosiți două direcții pentru dezvoltarea afacerilor complexe. Primul – funcționează mai rapid și mai eficient la cererea consumatorilor, al doilea – este indispensabil în branding-ul companiei.
  • sura foto: pixabay.com