În viață, ceea ce contează cel mai mult este un echilibru sănătos. Mulți oameni dau totul în viața profesională, dar acordă puțină atenție lor înșiși și domeniului lor personal al vieții. Este important ca ambele medii să fie în armonie unul cu celălalt. Cu următoarele sfaturi, vei putea găsi echilibrul optim între muncă și viață privată.
Fii conștient de propriile nevoiPrimul pas în schimbarea în bine a situației la locul de muncă este o analiză amănunțită. Întrebați-vă dacă atingeți cel mai înalt nivel de productivitate de care sunteți capabil. Tu și șeful tău sunteți mulțumiți de performanța dvs.? Există mici schimbări care s-ar putea îmbunătăți foarte mult? Când analizați situația, ar trebui să faceți mental un pas înapoi pentru a vedea imaginea de ansamblu. Acesta este singurul mod de a spune ce trebuie făcut pentru a vă schimba situația de lucru în bine. Mulți dintre noi nu sunt conștienți că poate exista un dezechilibru. Doar tu poți decide care trebuie să fie echilibrul tău. Odată ce analiza ta este pusă la punct, ar trebui să te încrezi în șeful tău și să discuti despre schimbările pe care trebuie să le faci.
Învață să spui nuDe multe ori ne sufocăm cu munca și încă ne simțim obligați să spunem „da” atunci când un coleg sau un supervizor ne cere ceva. Fiecare dintre noi a spus „da” când am vrut de fapt să spunem „nu”. Fie că este o dorință de a mulțumi cuiva, o teamă de a răni pe cineva sau o dorință de putere, rezultatul este suprasolicitat și copleșit. A spune „nu” fără să te simți vinovat nu este o sarcină ușoară, dar este cu atât mai plină de satisfacții. O abordare bună este să spui pur și simplu „nu” și să explici pe scurt refuzul. La nevoie, iti poti sugera un alt tip de suport care ti se pare mai practic (sau mai convenabil) si care iti este posibil in intervalul de timp dorit. Steve Jobs a spus odată: „Numai cei care pot spune „nu” se pot concentra”. Așa că învață să spui „nu” atunci când vrei să te concentrezi!
Urmăriți-vă propriile obiectiveA spune nu și o bună gestionare a timpului ajută cu siguranță să faci față mai bine vieții profesionale. Cu toate acestea, într-o lume în care ne petrecem cea mai mare parte a timpului la serviciu, este la fel de important să ne detașăm de ea și să ne urmăm pasiunile. Așa că, dacă îți place alpinismul sau karaoke-ul, ar trebui să existe suficient spațiu în jurnalul tău pentru a se elibera. Opriți-vă și concentrați-vă asupra dvs. și a ceea ce vă place atunci când nu trimiteți e-mailuri sau într-o întâlnire. Cu toate acestea, nu este rău să fii pasionat de munca ta. Concluzia este că acest lucru contribuie și la o relație echilibrată. Nu trebuie să-ți placă fiecare mișcare. Găsirea articolelor individuale pe care vă place cu adevărat să le faceți este suficientă pentru a beneficia de ele.
Continuați să vă mișcați și să mâncați sănătosNu în ultimul rând, exercițiile fizice regulate și o dietă echilibrată te mențin sănătos. Cei care fac sport în mod regulat sunt mai relaxați și mai echilibrați mental. Dacă ai grijă de sănătatea ta, vei fi plin de energie și te vei simți bine pentru că faci ceva pentru tine în mod regulat. Nu contează dacă mănânci alimente vegane sau integrale, mergi la yoga sau CrossFit: fă ceea ce este bine pentru tine și creează un echilibru bun în viața ta.