Romania a produs peste 520.000 de biciclete in 2019, potrivit datelor de la biroul de statistica Eurostat al UE.
Bicicletele produse in Romania sunt foarte apreciate in toata Europa datorita raportului dintre calitate si pret. Costul unei biciclete moderne este mult mai mic fata de bicicletele produse in Germania, Spania, Olanda datorita angajatilor care sunt rasplatiti cu un salariu brut considerabil mai mic decat tarile dezvoltate.
Marca autohtona este una dintre cele mai aapreciate, si anume, Pegas. Calitatea acestora este superioara deaceea pretul unui astfel de bicilete incepe de la 2000 de lei, dar tinand cont ca inafara Romaniei costul ajunge la aproximativ 500 de euro, este un pret mic pentru straini.
Cei mai mari producatori de biciclete din UE anul trecut au fost Portugalia (2,7 milioane), Italia (2,1 milioane), Germania (1,5 milioane), Polonia (0,9 milioane) si Olanda (0,7 milioane). Cele cinci tari au reprezentat 70% din productia totala de biciclete din UE in 2019.
A urmat Franta, cu 0,55 milioane de biciclete, urmata de Bulgaria si Romania, cu aproximativ 0,52 milioane fiecare.
In 2019, UE a produs peste 11,4 milioane de biciclete. Aceasta reprezinta o crestere de 5 procente fata de anul precedent si cu 10% mai mare decat numarul produs in 2014. Productia totala de biciclete a atins 13,7 milioane in 2015, cu 17% mai mare decat cea produsa in 2019.
In acelasi timp, statele membre ale UE au exportat anul trecut aproape 1 milion de biciclete si alte cicluri, in valoare totala de 368 milioane de euro, catre tari din afara UE. Aceasta reprezinta o crestere a numarului de 24 de procente fata de 2012.
In 2019, Marea Britanie a fost principala destinatie a bicicletelor UE (36 procente din totalul exporturilor extra-UE de biciclete), urmata de Elvetia (18%), in fata Turciei (6 procente), Uzbekistan si Norvegia (ambele 4 procente). Intre timp, Elvetia si Regatul Unit au fost principalele destinatii pentru exporturile UE de biciclete electrice (33 si 29 procente din totalul exporturilor extra-UE de biciclete electrice), urmate de Norvegia (15 procente) si Statele Unite (13 procente).
In aceeasi perioada, tarile UE au importat peste 5 milioane de biciclete, in valoare de 942 milioane EUR, din tari din afara UE. Fata de 2012, aceasta reprezinta o scadere de 12 procente.