Fie că începeți un nou proiect de web design, vă gândiți la îmbunătățirea unui site web existent, sau pur și simplu doriți sa verificati funcționalitatea site-ului existent, ar trebui sa luați în calcul câteva recomandări de bune practici pentru crearea unui website.
Acestea vizează în principal noii vizitatori; clienți fideli vor judeca site-ul aplicând criterii diferite.
1. Site-ul trebuie să se încarce rapid
Prima pagină trebuie sa se încarce repede, în cel mult 4-5 de secunde; după aceste secunde 50% din vizitatori apasă butonul BACK al browser-ului și părăsesc site-ul. Utilizatorul, (dar și algoritmul Google), nu are răbdare cu site-urile lente mai ales pe conexiuni de date mobile. În cazul în care pagina se încarcă în mai mult de 6-7 secunde, recomandăm să avertizați vizitatorul printr-un mesaj; secundele suplimentare trebuie însă sa se justifice prin ceea ce pagina oferă în plus.
Câteva sugestii care duc la o încărcare rapidă a site-ului:
Asigurați-vă că imaginile sunt optimizate corect. Nu folosiți imagini foarte mari, lăsați-le pe acestea pentru alte pagini.
Verificați-vă codul site-ului pentru a detecta toate elementele care pot afecta durata de încărcare a paginii de start.
Renunțați la o animație inutilă înaintea paginii de start; recomandarea noastră este să folosiți (dacă doriți) o animație mai mica încorporată în pagina principală și care să aibă un sumar al conținutului site-ului și link-uri către celelalte pagini din site.
Asigurați-vă că soluția de găzduire folosită corespunde cerințelor actuale: servere performante, resurse alocate, etc. Orice limitare importantă sau parametru scăzut aici se va regasi în viteza cu site-ul dvs se încarcă.
2. Alegeți cu atenție grafica pentru website
Prea puțină grafica? Prea multă grafica? Ambele situații vor îndepărta vizitatorii de pagina dvs! În principiu, scopul imaginilor din cadrul unei pagini de web este acela de a sublinia textul sau mesajul paginii respective (cu excepția paginilor al căror scop principal este grafica). În majoritatea cazurilor grafica unei pagini nu este un scop în sine, ci un mijloc prin care se pot atinge anumite scopuri. Datorită acestui lucru browser-ul trebuie ajutat pentru a încărca cat mai rapid partea grafica. În plus, grafica va diferi substanțial în funcție de dispozitivul (ecranul) pe care utilizatorul îl folosește.
Chiar dacă web designul site-ului dvs este perfect, un singur element pus eronat va poate compromite întregul rezultat.
3. Concentrați-vă pe claritatea mesajului
Prea multe site-uri sunt un ghiveci în ceea ce privește conținutul. Ușurați accesul vizitatorilor în site pentru a le facilita înțelegerea și nu ghicirea conținutului. Este necesar un titlu clar, urmat de text clar și concis. Aici este și locul în care expresia „o imagine face cât o mie de cuvinte”.
Vă doriți ca vizitatorii să inteleaga rapid mesajul dumneavoastra. Dacă le place, vor începe sa citească și restul paginii. Dacă nu le place, nu are niciun rost sa incercati sa îi țineți pe site. Dati-le informația clar și concis și veți avea parte de vizitatori fericiți. Și, dacă ne gandim la site-urile cu vânzare online, un vizitator multumit este unul care devine și cumparator.
Un vizitator online nu alocă mai mult de 30 de secunde de atenție unui site neprofesional. Se grăbește să caute ceea ce îl interesează ! Studierea unui website sau ignorarea acestuia sunt decise de cele mai multe ori în primele 30 de secunde ale vizitei sale. Orice pagină web va fi comparată cu alte zeci sau sute de pagini vizitate anterior.
4. Alegeți o grafică web unitară
Acesta ar trebui sa fie evident însă este surprinzător cum multe site-uri își schimba designul la fiecare pagină. Doriți ca vizitatorii sa se simta bine cand navighează pe site și singurul mod de a obține asta este prin a avea un design coordonat. O siglă sugestivă, folosirea unei anumite palete de culoare, păstrarea aceleiași metode de aranjare a butoanelor de navigare, toate acestea contribuie la unitatea designului.
Fonturile textelor trebuie sa fie ușor de citit și, pe cat posibil, folosite unitar.
5. Implementați în site o navigare ușoară
Odată ce ați captat atenția vizitatorilor dvs doriți ca aceștia sa se poată deplasa ușor în site. Acest lucru sa face cu ajutorul unei navigari ușoare. Exista patru locații standard pentru plasarea elementelor de navigare: sus, pe partea stânga, pe partea dreapta și în josul paginii. În general păstrăm elementele de navigare fie sus fie in stanga. Astfel navigarea ideala trebuie sa fie, fie de sus, fie de la stanga. În plus este absolut esențial ca website-ul sa aiba comportament responsiv, livrand variante cât mai bine adaptate pentru tipul de ecran folosit de vizitator (desktop, laptop, tableta sau mobil).
În orice pagină importantă din site trebuie să se poată ajunge prin maximum trei click-uri. În caz contrar vizitatorul se va simți rătăcit în pagină, va uita pe unde a navigat deja și nu va mai ști sa revină la partea care l-a interesat.
6. Afișați un site cu conținut complet și actualizat
Nimeni nu își dorește un site unde singurul lucru care îl găsește sa fie „În construcție”. Acestea sunt cuvinte pe care nu ar trebui sa le folosiți niciodată. Dacă o parte a unui site nu este gata în totalitate pur și simplu nu-l mai afișați. Este mai bine sa aveți un site care sa arate complet și profesional, decât unul care este în lucru.
Prin folosirea acestor recomandări de bune practici în web design veți fii pe drumul cel bun în a avea o prezenta web / online de succes. Realizat corect, un website profesional devine un instrument eficient care va lucra 24h /zi, 365 de zile/an pentru a atrage noi clienți, a vinde produse și servicii sau a oferi suport clienților sau prospecților.