Premier League vrea sa dezvolte un serviciu de streaming în stil Netflix pentru a revoluționa modul în care se consumă fotbalul englez

  • Duminică, 9 Februarie 2020
  • Sport
Premier League vrea sa dezvolte un serviciu de streaming în stil Netflix pentru a revoluționa modul în care se consumă fotbalul englez Premier League vrea sa dezvolte un serviciu de streaming în stil Netflix pentru a revoluționa modul în care se consumă fotbalul englez

Un serviciu de streaming în formă de Netflix din Premier League ar putea fi pe lansat in curand.

Premier League lucrează la planurile de lansare a unui canal de streaming digital în stil Netflix, vânzând jocuri live direct fanilor, a dezvăluit noul CEO Richard Masters.

Încercările unui nou serviciu „Over The Top” (OTT) care întrerupe emisiile tradiționale ar putea începe încă din 2022, pe anumite piețe de testare de peste mări. Dacă va avea succes, ar putea revoluționa modul în care se consumă fotbalul.

„În ultimul proces de licitare a drepturilor pentru  2019-22], am petrecut destul de mult timp și am investit o mulțime de resurse în construirea expertizei și capacității noastre în„ direct către consumator ”, a spus Masters.

 

Am luat în considerare dacă ar fi momentul oportun să testăm câteva piețe și am decis să nu. Am fost gata ultima dată și vom fi gata data viitoare în cazul în care va apărea oportunitatea. În cele din urmă, Premier League va trece la o combinație de vânzări de drepturi directe pentru consumatori și [tradiționale] de drepturi media. "

 

În prezent, orice telespectator din Marea Britanie care dorește să urmărească fiecare meci din Premier League, trebuie legal să se aboneze la Sky, BT Sport și Amazon Prime. Plata tuturor celor trei costă de obicei aproximativ 912 lire sterline pe an sau 76 de lire sterline pe lună. PremFlix este probabil încă departe de Marea Britanie, dar ar fi mult mai ieftin.

Valoarea durabilă a conținutului Premier League pentru emisiuni „moștenitoare” a fost subliniată joi, când a fost anunțat că un grup de media cu sediul la Stockholm, NENT, a cumpărat drepturi nordice pentru 2022-28 inclusiv pentru 2 miliarde de lire sterline.

 

NENT va avea drepturi exclusive timp de șase ani pentru a difuza jocurile din Premier League în Danemarca, Finlanda, Norvegia și Suedia. 2 miliarde de lire sterline echivalează cu plata a 74 de lire sterline pentru fiecare dintre cele 27 de milioane de bărbați, femei și copii care trăiesc în aceste patru țări.

 

Dar uitați-vă la un alt mod, fanii din aceste țări plătesc, de obicei, 40-45 GBP pe lună pentru accesul la canalele prezentate în prezent în fotbal în Premier League. Și dacă trei milioane de gospodării din toate țările nordice au făcut acest lucru la prețurile respective în 2022-28, veniturile ar fi de 8 miliarde-9 miliarde lire sterline. 

 

Acolo stă aluzia, cel puțin teoretic, a unui PremFlix în care Premier League păstrează toate veniturile. Așa cum stau lucrurile, jocurile sunt prezentate în direct în 188 de țări, cu aproximativ 200 de milioane de gospodării care utilizează la nivel mondial televiziunea cu plată pentru acces. 

Mai multe vizionări free-to-air. Și Liga câștigă puțin peste 3 miliarde de lire sterline pe an din toate drepturile de difuzare, cu 1.665 miliarde de lire sterline din drepturile interne (Sky, BT, Amazon, BBC pentru MOTD) și 1.4 miliarde de lire sterline din toate drepturile străine. 

Pur și simplu în scop ilustrativ, imaginați-vă că toate cele 200 de milioane de gospodării globale plătesc 10 GBP pe lună pentru PremFlix, în loc de taxe, în general, mult mai mari pe care le plătesc acum, oricui este difuzorul „moștenitor”. Veniturile curente ale Ligii de 3 miliarde de lire sterline pe an devin 24 miliarde lire sterline pe an.