Google a anunțat că nu va permite afișelor să câștige venituri pe videoclipuri sau canale care promovează farse sau teorii ale conspirației. Au decis să blocheze reclamele de pe platforma YouTube și alte conținuturi video care contrazic problemele lor de mediu.
Google de la Alphabet Inc. a spus că limitele legate de venituri vor fi impuse conținutului care numește schimbarea climatică o farsă. Conținutul sau reclamele care neagă emisiile de gaze cu efect de seră vor intra și ele sub această declarație. Compania a mai spus că nu va permite sau nu va monetariza conținut care să demonstreze că activitatea umană a contribuit la încălzirea pe termen lung a Pământului.
Pentru a identifica încălcarea conținutului, va fi folosit un amestec de instrumente automate și recenzori umani. Gigantul motoarelor de căutare a spus: „În ultimii ani, am auzit direct de la un număr tot mai mare de parteneri noștri de publicitate și editori care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la reclamele care rulează alături sau promovează afirmații inexacte despre schimbările climatice.”
Compania a mai spus în anunțul său. „Agenții de publicitate pur și simplu nu doresc ca anunțurile lor să apară lângă acest conținut. Și editorii și creatorii nu doresc ca anunțurile care promovează aceste afirmații să apară în paginile sau videoclipurile lor.”
Directorul executiv al programului de cercetare a neutralității climatice Net Zero de la Oxford, Steve Smith, a spus: „Dezinformarea este în joc în discuțiile online despre energie, călătorii și alimente cu emisii scăzute de carbon, la fel de mult ca și despre știința climatică”.