Expunerea timpurie la dispozitivele mobile poate afecta abilitarile copilului tau

  • Duminică, 15 August 2021
  • Familie
Expunerea timpurie la dispozitivele mobile poate afecta abilitarile copilului tau Expunerea timpurie la dispozitivele mobile poate afecta abilitarile copilului tau

Cu lumea modernă de astăzi, ecranele digitale sunt peste tot și au fost încorporate în viața noastră de zi cu zi. Lucrul la computer, verificarea telefoanelor și vizionarea la televizor sunt părți normale ale vieții noastre. Uneori, avem chiar mai multe ecrane în același timp.

Întrucât adulții își petrec acum ore îndelungate în fața ecranelor, copiii preiau și ei acest comportament. 

Timpul de ecranare a crescut în rândul copiilor. Conform datelor Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), copiii cu vârsta cuprinsă între 8 și 10 ani petrec, în medie, 6 ore pe zi în fața unui ecran. În ceea ce privește copiii de 11-14 ani, a crescut la aproape 9 ore pe zi.

Există un nou studiu de la Universitatea din California, Davis, care sugerează că ecranele digitale pot afecta dezvoltarea copilului; mai ales dacă încep să folosească gadgeturi de la o vârstă fragedă. Acest lucru a fost publicat în JAMA Pediatrics.

Pentru studiu, cercetătorii au trimis fluturași părinților la evenimente comunitare și la preșcolari. În cele din urmă au reușit să recruteze 73 de copii cu vârste cuprinse între 32 și 47 de luni. Această cercetare a continuat timp de 2 ani și jumătate din iulie 2016 până în ianuarie 2019. Cu toate acestea, ei au putut studia doar datele a 56 dintre ei.

La UC Davis, copiii au participat la sesiuni de 90 de minute în care capacitatea lor de autoreglare a fost evaluată de cercetători. Ei și-au studiat capacitatea de a planifica, monitoriza gândurile, comportamentele și sentimentele și de a controla. Mulți au asociat aceste abilități cu abilitățile academice și sociale, veniturile și bunăstarea fizică și mentală mai târziu în viața copilului.

Cercetătorii au efectuat, de asemenea, sarcini pentru ei, cum ar fi mersul încet de-a lungul unei linii până la podea, construirea unui turn de blocuri și un test de satisfacție întârziat.

TIMPUL TIMPURIU AL ECRANULUI AR PUTEA DĂUNA DEZVOLTĂRII

Cercetătorii au comparat apoi rezultatele obținute de la activități cu informațiile provenite de la părinți cu privire la timpul de ecranare al copiilor lor. Datele includeau vârsta acestor copii când au văzut pentru prima dată un ecran și cât timp petrec în fața acestuia.

S-a aflat că copiii care au început să folosească suporturi de ecran mai devreme în viață prezintă abilități mai mici de autoreglare. Acest lucru este valabil și pentru cei care utilizează dispozitive mobile în prezent. Cu toate acestea, măsurile pentru durata ecranului nu au prezis percepția părinților. Ca măsură de precauție (și, de asemenea, din cauza rezultatelor constatărilor lor), cercetătorii îi sfătuiesc pe părinți să limiteze timpul de ecranare al copiilor preșcolari.

TELEVIZOARELE ȘI COMPUTERELE POT FI MAI SIGURE DECÂT DISPOZITIVELE MOBILE

De asemenea, s-a dezvăluit că dispozitivele electronice tradiționale precum televizorul și computerul desktop nu reprezintă o amenințare la fel de mare ca dispozitivele mobile. A fi expus dispozitivelor tradiționale nu se corelează cu autoreglarea. 

Acest lucru se poate datora faptului că solicitările pentru un conținut educațional mai adecvat copiilor și avertismentele pentru părinți pentru a monitoriza activitatea de televiziune a copilului lor au fost eficiente. De asemenea, se datorează probabil unităților de televiziune și computerelor desktop care sunt fixate într-un singur loc, în comparație cu dispozitivele mobile pe care le-ați putea lua oriunde.

Pe baza constatărilor, părinții ar trebui să ia în considerare întârzierea expunerii copiilor lor la mediile de ecran. O altă tactică este de a limita utilizarea acestora de dispozitive mobile, asigurându-vă totuși că vă asigurați că furnizați materiale pozitive, de dezvoltare și educaționale.

De asemenea, este important să rețineți că acest studiu sa bazat doar pe un eșantion mic de peste 50 de copii care provin în mare parte din familii de clasă mijlocie. Schimbările pe care cercetătorii le-au observat cu privire la autoreglare s-ar putea să nu fie atât de semnificative, deoarece testele nu prezic evaluările părinților cu privire la autoreglarea copilului lor.

Trebuie efectuate studii pe termen lung cu un număr mai mare de respondenți. Cercetătorii trebuie să aibă evaluări mai precise ale utilizării ecranului înainte de a putea confirma că există o legătură între timpul de ecranare și dezvoltarea copilului. Pentru echipa de cercetare de la UC Davis, este doar începutul.