Efecte secundare ale consumului de prea multe lactate

Mulți dintre noi ni s-a spus că produsele lactate precum laptele și iaurtul sunt importante pentru sanatate.

Majoritatea populației este sensibilă la lactate și poate experimenta reacții adverse atunci când consumă prea mult.

Iată câteva dintre reacțiile adverse pe care le-ar putea prezenta, inclusiv balonarea, greața și acneea.

Conform  cercetărilor Institutului Național de Sănătate , 65% dintre adulți au o formă de intoleranță la lactoză. Adică aproape 3 din 4 oameni din întreaga lume. 

Simptomele pot include greață și, în cazuri extreme, vărsături, după consumarea celor mai multe forme de lactate care conțin lactoză, inclusiv lapte, înghețată și brânză.  

Intoleranța la lactoză tinde să fie mai frecventă la oamenii de origine asiatică, sud-americană sau africană, potrivit cercetărilor.

Și în ciuda popularității sale în creștere, experții în sănătate nu recomandă să bea niciodată lapte crud . 

Prea multe lactate pot provoca balonare și suferință digestivă.

Chiar dacă produsele lactate nu te îmbolnăvesc, ai putea fi totuși sensibil la lactoză și o cantitate prea mare din aceasta poate provoca alte probleme digestive, cum ar fi balonarea, crampele sau diareea. 

Dacă nu sunteți în stare să descompuneți ușor lactoza, acesta circulă prin sistemul digestiv și este descompus de bacteriile intestinale este un proces de fermentare . Efectele secundare ale acestui proces includ gazositatea și alte probleme digestive asociate cu intoleranța la lactoză. 

Hormonii găsiți în produsele lactate comerciale pot agrava acneea.

Chiar dacă puteți digera lactoza, puteți prezenta și alte reacții adverse din produsele lactate care conțin hormoni de reglare a creșterii și producției de lapte.

În corpul tău, se crede că aceasta agravează acneea prin perturbarea reglării insulinei printr-un lucru numit factor de creștere asemănător insulinei-1 (IGF-1) . Laptele degresat pare să fie cel mai probabil să înrăutățească acneea, așa că, dacă aceasta este o problemă pentru dvs., luați în considerare trecerea la lactate cu grăsimi complete de la vacile care nu sunt tratate cu hormoni.  

 

Laptele plin de grăsime pot fi sănătoase, dar pot duce la consumul de prea multe calorii.

Produsele lactate sunt nutritive, cu vitamine și minerale importante precum calciul, potasiul și vitamina B12. Cu toate acestea, acestea conțin adesea multă grăsime, făcându-le alimente foarte bogate în calorii.

Acest lucru nu este neapărat un lucru rău - cercetările au arătat că produsele lactate cu grăsimi complete pot ajuta de fapt la prevenirea obezității. Nu este în întregime clar de ce, dar conținutul de grăsime poate aduce anumite beneficii metabolice și vă poate face să vă simțiți mai plini și mai mulțumiți după mâncare. 

Cu toate acestea, dacă încercați să slăbiți, rețineți că orice pierdere în greutate sau grăsime depinde de un deficit de calorii, astfel încât acele calorii suplimentare într-un strop de brânză sau smântână în cafeaua dvs. vă pot împiedica eforturile.  

Prea multe lactate ar putea crește riscul apariției anumitor tipuri de cancer.

Pe lângă efectele secundare imediate, există studii mixte asupra consecințelor pe termen lung ale sănătății consumului de lactate. 

Unele studii au descoperit un aport mare de lactate este legat de un risc mai mare de anumite tipuri de cancer, precum cancerul de prostată sau de sân . Cu toate acestea, alte studii asupra aceluiași subiect nu au găsit o creștere semnificativă a riscului. Multe dintre aceste studii sunt epidemiologice, ceea ce înseamnă că analizează tendințele consumului și bolilor în populație de-a lungul timpului și, prin urmare, pot determina doar corelații, nu cauzalitate. 

Alte cercetări au descoperit că produsele lactate ar putea duce, de asemenea, la un risc mai mic de alte tipuri de cancer, cum ar fi cancerul de colon. 

Laptele ar putea crește riscul de boli de inimă, dar brânza și iaurtul pot scădea riscul.

Efectele produselor lactate asupra sănătății inimii sunt și mai complexe, cercetările au arătat că consumul de lapte poate crește riscul bolilor de inimă cu o cantitate mică, dar semnificativă. 

Cu toate acestea, consumul de alte produse lactate, cum ar fi lapte și brânză, poate reduce efectiv riscul de boli cardiovasculare, arată studiile și poate duce la o viață mai lungă în general.

Cercetătorii încă lucrează pentru a înțelege de ce, dar poate avea legătură cu modul în care moleculele de grăsime și proteine ​​sunt aranjate diferit în lapte în comparație cu brânza și iaurtul.