Cum sa urmezi o rutina sanatoasa pentru un somn linistit

Cum sa urmezi o rutina sanatoasa pentru un somn linistit Cum sa urmezi o rutina sanatoasa pentru un somn linistit

Dormitul este o activitate pe care am făcut-o cu toții toată viața. Cu toate acestea, pe măsură ce îmbătrânim, devine mai greu să dormim ca un copil cu programele noastre agitate, stresul de la serviciu sau de la școală și sute de distrageri.

Nu vă faceți griji, totuși. Există pași garantați în crearea unei rutine de culcare care poate pune pe oricine în cele mai bune 7-9 ore de somn profund posibil. Urmați acești pași și vedeți-vă trezindu-vă bine odihnit și gata pentru a doua zi!

ÎN PRIMUL RÂND, SETAȚI O ALARMĂ.

Nu ca să te trezească, ci să te culci. Chiar și pentru adulți, cea mai bună amânare necesită un timp fix de somn. Este ușor să treceți cu vederea ceasul în timp ce difuzați încă un episod din serialul dvs. preferat, așa că setați o alarmă pe timp de noapte ca memento. Totuși, nu dormi imediat. Fă-ți mai întâi rutina!

ALOCAȚI 15 MINUTE PENTRU PREGĂTIREA PENTRU MÂINE.

Este greu pentru o minte neliniștită să se odihnească. Dacă te gândești la detaliile dimineții te-ar putea ține sus, așa că ai grijă de unele treburi în noaptea precedentă. Faceți o listă de sarcini cu sarcinile pe care trebuie să le îndepliniți. Notarea listelor îți scoate lucrurile din minte, astfel încât să te poți odihni cu ușurință. 

APOI, ABORDEAZĂ TOT STRESUL.

Practicarea atenției este o modalitate dovedită de a reduce anxietatea și de a spori calitatea somnului. Poate chiar alunga insomnia! Meditația, cu videoclipuri ușor disponibile online sau în aplicații, vă poate ajuta să vă puneți în minte să vă îndreptați spre țara viselor.

Jurnalizarea este o modalitate mai ușoară de a vă ușura mintea, notându-vă gândurile și sentimentele. Faceți analog prin obținerea unui jurnal de inspirație pentru a scrie, astfel încât să puteți evita toate distragerile de pe gadgeturi.

ÎN CELE DIN URMĂ, RELAXAȚI-VĂ ȘI PLECAȚI.

Cititul este o modalitate excelentă de a ne relaxa creierul înainte de a dormi, deoarece scade nivelul de stres în jumătate în doar șase minute. Luați o carte reală din hârtie și evitați ecranele luminoase din pat.

Continuăm să spunem acest lucru deoarece lumina puternică a televizoarelor, computerelor și smartphone-urilor afectează tiparele de somn și vă poate ține treaz când trebuie să amânați. Nu vă deranjați nici măcar cu gadgeturile și rețelele de socializare (oricum, dezbaterile politice ale mătușii voastre nebune nu vă vor ajuta să vă relaxați).

DACĂ TOT NU POȚI DORMI ...

Nu aruncați și întoarceți-vă în timp ce vă întindeți în pat dacă sunteți neliniștit. Ridicarea pentru resetare vă va face mai bine. Încercați câteva dintre activitățile pe care le-am sugerat mai sus pentru o scurtă perioadă de timp înainte de a vă întoarce la pernă.

O meditație sau o lectură de zece minute este mai bună decât să te uiți la tavan timp de ore întregi. V-ați spălat dinții sau ați finalizat acea rutină de îngrijire a pielii? Faceți asta, dacă nu ați făcut-o încă!

NU ESTE NEVOIE SĂ AȘTEPTAȚI O CULCARE MAI BUNĂ!

Selectați o activitate acolo sus, adăugați-o la rutina de culcare și angajați-vă în fiecare seară. În săptămâna următoare, încercați să adăugați altul. Destul de curând, veți deveni un profesionist pentru perne în cel mai scurt timp!