Piața a devenit din ce în ce mai competitivă. Cu toate acestea, știați că acesta nu este neapărat un lucru negativ? Când știi modalități de a învinge concurența, afacerea ta va ieși în evidență și va câștiga mai multă autoritate. Citiți această postare și aflați cum să mergeți înainte.
Piețele competitive generează insecuritate? Pentru că știi că pot fi oportunități. Competitivitatea mare indică existența unor cerințe și posibilitatea de rentabilitate. Cu toate acestea, este interesant să cauți modalități de a învinge concurența, deoarece compania ta trebuie să fie văzută și produsele tale trebuie evidențiate.
În acest sens, este necesar să se bazeze pe unele dintre recomandările de practici de management pentru agenții . Dacă sunt realizate în mod corect, ele ajută la organizarea proceselor, la obținerea unor cunoștințe extinse despre afacerea în sine și la creșterea loialității clienților. Apoi, descoperă cum să-ți găsești diferența pe piață și care sunt cele mai bune strategii pentru a avansa. Continuați să citiți!
Înțelegeți cum să vă evaluați potențialul competitivÎnțelegerea realității agenției tale de comunicare este esențială și merită atenție înainte de a te gândi la strategii. Vezi cum să faci asta!
Efectuați benchmarkingCum să învingi un inamic fără a-i cunoaște mai întâi limitările și armele? Acțiunile de benchmarking constau în observarea celor mai mari concurenți ai tăi. Pe lângă faptul că generează înțelegere a adversarilor, practica oferă perspective pentru potențialele investiții. Medii precum rețelele sociale, Reclame Aqui, site-urile de marcă și Google sunt opțiuni bune. Pentru a face acest lucru, luați în considerare câteva puncte:
- Cum se poziționează concurenții tăi și cum își fac marketingul?
- Care sunt cele mai mari plângeri ale clienților?
- Care sunt cele mai mari satisfacții?
- Cum interacționează concurența cu consumatorii?
- Dacă cunoașteți serviciul pe care îl oferă, care este impresia dvs.?
Pe lângă înțelegerea concurenților de pe piață, este esențial să cunoașteți detalii despre proprii consumatori. Un Customer Relationship Management este un software care are scopul de a oferi aceste cunoștințe. Toate datele colectate de instrument servesc ca informații și inspirație pentru a investi în practici de atracție și loialitate.
Tehnologia oferă, de asemenea, o mare asistență în implementarea acțiunilor care vizează pâlnia de vânzări de la captare până la conversia finală. În perioada post-vânzare, îmbunătățește relația dintre clienți și agenție, asigurând o retenție mai mare.
Aplicați matricea SWOTMatricea SWOT este unul dintre instrumentele principale atunci când ne gândim cum să învingem concurența. Acesta analizează realitatea mediului intern și extern al companiei. Scopul este de a avea cunoștințe ample despre posibilele dificultăți înainte de a lua decizii. În acest sens, se pot găsi:
- puncte forte: fac parte din mediul intern. Exemple posibile sunt o echipă cu productivitate ridicată și investiții în tehnologii excelente;
- punctele slabe: fac parte și din mediul intern. A fi necunoscut pe piata si a nu avea un specialist in marketing sunt unele cazuri;
- amenințări: sunt în mediul extern. Creșterile de taxe și oprirea completă a serviciilor din cauza unei pandemii sunt exemple;
- oportunități: sunt și în afara companiei. A putea conta pe ajutorul investitorilor și a fuziona cu un alt brand face parte din asta.
Este obișnuit să existe caracteristici ale acestor patru aspecte în agenții. Observați însă ce predomină. Strategiile ar putea fi:
- puncte forte + amenințări: strategie de întreținere. Analizați cum vă puteți folosi punctele forte interioare pentru a găsi modalități de a rămâne relevant;
- Puncte slabe + Amenințări: Strategie de supraviețuire. Scenariul necesită multă prudență înainte de a lua decizii importante;
- puncte slabe + oportunități: strategie de creștere. În ciuda deficiențelor interne, piața este favorabilă investițiilor;
- puncte forte + oportunități: strategie de pârghie. Cel mai bun scenariu posibil. Asumarea unor riscuri și îndrăzneala poate da roade.
Diferența competitivă este ceea ce adaugă valoare companiei dumneavoastră. Se referă la ceva oferit de ea și nu ușor de găsit în competiție. De aceea clienții aleg unele mărci în ciuda faptului că sunt mai scumpe. Pașii pentru a-l găsi sunt următorii.
Cunoașteți bine agenția și echipaEvaluarea performanței, chestionarele, managementul timpului , observarea fluxului de lucru și evaluarea climatului organizațional vor oferi răspunsuri bune despre atributele legate de angajați și agenție. Scopul aici este de a înțelege care sunt calitățile și defectele existente pentru a realiza ceea ce trebuie îmbunătățit sau menținut.
Vrei un pont? Dacă găsiți ceva care face echipa și agenția să iasă în evidență, este posibil să fi găsit un loc grozav în care să investiți pentru a încânta clienții.
Află cu cine ai de-a faceCunoașterea profilului principalilor tăi consumatori este esențială. Crearea personajului este unul dintre pașii principali , deoarece de aici se vor face toate investițiile în marketing și produse. CRM ajută la colectarea datelor importante. Va trebui să înțelegeți aspecte precum:
- vârstă;
- profesie și funcție;
- venit lunar;
- obiceiuri;
- Stil de viata;
- frustrări;
- vise;
- tehnologii și rețele sociale preferate.
În timpul benchmarking-ului efectuat, observați ce au în comun toți concurenții. Găsiți principalele plângeri ale consumatorilor și analizați dacă acestea se referă la lipsuri de pe piață. Nemulțumirea este adesea legată de durere sau nevoi și puteți folosi aceste informații pentru a extinde oportunitățile agenției.
Vedeți 5 strategii pentru a învinge concurența și a merge înaintePe baza informațiilor adunate, urmați acum următoarele strategii.
1. Vinde ceva intangibilIntangibilul este legat de aspectul emoțional al consumatorului și este una dintre cele mai bune modalități de a te diferenția. Un magazin bun de sport, de exemplu, nu vinde doar pantofi, ci confort la picioare, senzația de libertate la alergare, încrederea că produsul nu va provoca răni în timpul activităților fizice etc.
Acest lucru corespunde și unei experiențe bune de utilizator , care sunt senzațiile percepute de utilizator atunci când se raportează la brand și la serviciile oferite. Rețineți că investiția în acest aspect trebuie să fie constantă, deoarece asigură mai multă atracție, conversie și loialitate.
2. Oferă instruire și practică marketingul internAngajații fericiți și recunoscuți tind să lucreze mai bine și să ofere servicii mai bune. Toata aceasta atmosfera pozitiva se reflecta in livrarile catre clienti, facand si compania sa iasa in evidenta.
Endomarketingul implică practici legate de creșterea motivației și dezvoltarea abilităților. Drept urmare, agenția va avea angajați mai productivi, dedicați livrărilor. Câteva idei pentru a pune acest lucru în practică sunt:
- cursuri gratuite sau la preț redus la companii partenere;
- feedback pozitiv și recunoaștere pentru cei care ies în evidență;
- evenimente sociale și sărbători la date speciale;
- oferind cadouri interesante.
După ceva timp pe piață, am ajuns să ne obișnuim cu rutina de a solicita locuri de muncă și de a livra proiecte. Cu toate acestea, ați observat gradul de satisfacție a clienților? Știți ce cred ei despre munca lor?
Un sondaj de satisfacție va răspunde la aceste și la alte întrebări. Exista mai multe modele si il poti alege pe cel mai accesibil pentru afacerea ta. Una dintre cele mai cunoscute este NPS (Net Promoter Score). Punând întrebarea „pe o scară de la 0 la 10, cât de probabil aveți să recomandați compania prietenilor dvs.?”, obțineți rezultate care pot încadra consumatorii în următoarele grupuri:
- Detractori (scoruri de la 0 la 6): sunt persoane cu o experiență negativă. Preocuparea ta este să-i faci să se răzgândească;
- neutru (clasele 7 și 8): consumatori care nu sunt foarte mulțumiți, dar de obicei nu reprezintă o amenințare pentru reputația mărcii;
- promotori (clasele 9 și 10): sunt cei mai pasionați clienți. Este important să ne gândim la modalități de a le păstra, deoarece sunt oportunități de a ajuta compania să iasă în evidență.
Indicatorii de performanță (KPI) ne arată rata de succes față de un anumit obiectiv. Acest lucru este important pentru a ști restul drumului de urmat și pentru a putea stabili obiective plauzibile pentru agenție. Importanța urmăririi metricilor este posibilitatea de a schimba acțiunile la momentul potrivit, economisind resurse și energie. Câteva KPI-uri importanți sunt:
- Rata de conversie;
- numărul de lead-uri;
- trafic organic;
- rata de respingere;
- calculul ROI (Return on Investment).
Buna productivitate, livrări de calitate, decizii prudente și comunicare clară sunt aspecte relevante atunci când vine vorba de diferențiere. Software-ul de management contribuie în acest sens, ajutând la structurarea proiectelor, la organizarea cererilor, la monitorizarea proceselor și la livrarea unor experiențe de neegalat clienților.
Deja un software de business intelligence ajută la colectarea de date brute și aparent irelevante pentru a le transforma în informații strategice. Cu raportul de management oferit de acesta, este posibil să îmbunătățim planul de afaceri și să luați decizii mai bune. CRM-ul menționat mai sus este, de asemenea, o investiție excelentă, deoarece ajută la înțelegerea mai bună a consumatorilor noștri.
Pe scurt, există mai multe posibilități pentru tehnologii, și toate generează proiecte mai optimizate și integrate, factori relevanți pentru creșterea satisfacției consumatorilor și a autorității mărcii.
După cum ați văzut, există multe modalități de a învinge concurența. Calea este lată și fiecare pas trebuie bine gândit. În ciuda provocării mari, investiția în diferențierea acesteia va merita și va oferi agenției rezultate și mai promițătoare.
Ți-a plăcut să înveți câteva practici? Ce zici să începi chiar acum să crești competitivitatea afacerii tale?