Cum sa combati epuizare si a mentine un echilibru intre munca si viata personala

Cum sa combati epuizare si a mentine un echilibru intre munca si viata personala Cum sa combati epuizare si a mentine un echilibru intre munca si viata personala

Te simți prea epuizat și copleșit de munca ta încât să începi să te deconectezi și să nu-ți mai pese? Se poate datora presiunii pe tine însuți pentru a face mai bine sau a dificultăților de a echilibra munca și viața. Toate acestea pot duce în cele din urmă la epuizare.

Burnout-ul se întâmplă atunci când vă confruntați cu stres constant de la locul de muncă, fără a fi capabil să îl gestionați corect. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, este adesea legat de epuizarea sau epuizarea energiei, distanța mentală sporită, sentimentele negative sau cinice față de un loc de muncă și eficiența profesională redusă.

Acest lucru este mai relevant acum că oamenii lucrează de acasă. Unora le este greu să se deconecteze complet de la munca lor la distanță, iar alții sunt îngrijorați de disponibilizări și de drumuri. Oamenii se simt mai presați să-și arate valoarea pentru compania lor și să demonstreze că sunt angajații ideali. Acum că munca a fost adusă în interiorul casei, limitele vieții profesionale au fost estompate semnificativ.

Profesorul de management Nancy Rothbard de la Wharton School de la Universitatea din Pennsylvania consideră că situația noastră actuală lasă oamenii cu mai puține oportunități de recuperare și întinerire.

Cu comenzi la domiciliu și distanțarea socială la locul lor, transpirația la sală sau savurarea câtorva pahare cu prietenii nu este o opțiune. Limitele naturale care separă munca și viața au dispărut acum. Chiar și cei obișnuiți cu munca la distanță nu își pot schimba decorurile.

Dacă vă este greu să stabiliți limite, să vă păstrați energia, să vă mențineți sănătatea mintală sau să vă faceți timp să vă reîncărcați, atunci aceste strategii ar putea funcționa pentru dvs.

CONFIGURAȚI LIMITE 

Utilizarea diferitelor dispozitive pentru munca și timpul liber poate ajuta la diferențierea timpului de lucru și a timpului de acasă, potrivit Rothbard. Încearcă să-și folosească computerul când lucrează și își folosește iPad-ul când doar caută ceva seara. Rothbard mai spune că ar putea fi util pentru unii oameni să aibă un spațiu de lucru dedicat separat pentru a stabili limitele vieții profesionale.

PRACTICAȚI ÎNGRIJIREA DE SINE

Psihologul clinic Lori Whatley, care este specializat în impactul utilizării dispozitivelor digitale, spune că este și mai important să practici auto-îngrijirea chiar acum. Pentru a face acest lucru, încercați să dormiți suficient, faceți mișcare, rămâneți hidratat și conectați-vă cu oamenii în mod regulat, chiar și prin mesaje text. Wheatley recomandă, de asemenea, practicarea atenției pentru a ușura anxietatea. Aplicațiile de meditație și relaxare precum Calm s-au dovedit a fi instrumente destul de utile.

Planificați un program de lucru și respectați-l. Dacă intenționați să vă terminați munca la ora 18, asigurați-vă că vă opriți la acel moment. Cu toate acestea, Rothbard spune că este în regulă să treci dincolo de asta dacă ai impresia că ești pe rol. Dacă totuși vă respectați programul normal de lucru, respectați instrucțiunile obișnuite, cum ar fi dezactivarea notificărilor pentru e-mailurile de la serviciu după ore sau lăsarea laptopului într-o altă cameră, în afară de dormitor. Dacă ai șansa să mergi la plimbare sau să faci o baie lungă, lasă telefonul departe de tine.

Acest lucru poate fi puțin mai greu pentru cei care trebuie să își adapteze orele de lucru din cauza îngrijirii copiilor. De cele mai multe ori, timpul lor productiv ar fi noaptea, când copiii lor dorm. Încercați să sculptați ceva timp de lucru pe tot parcursul zilei, cum ar fi în timpul somnului copiilor dvs. sau în timpul ecranului.

SCHIMBAȚI-VĂ RUTINA

Deși ne place structura, nu este greșit să modificăm câteva părți ale rutinei zilnice doar pentru a o face mai puțin monotonă. Chiar și cea mai mică dintre schimbări poate face diferența. În loc să beți cafeaua obișnuită, încercați să beți ceai verde. S-ar putea să doriți să încercați portocale pentru o gustare de după-amiază în loc de merele obișnuite.

Acest lucru se aplică și interacțiunii dvs. sociale, emisiunilor TV pe care le vizionați sau chiar cărților pe care le citiți. De asemenea, s-ar putea să doriți să aveți lucruri pe care să le așteptați cu nerăbdare pe tot parcursul săptămânii, cum ar fi să comandați pizza miercuri sau să vă uitați la sâmbătă emisiunea dvs. TV preferată.

NU VĂ SUPRASOLICITAȚI

Mai mulți oameni se simt acum amenințați cu privire la securitatea locului de muncă. Prin urmare, se simt mai presați să-și demonstreze valoarea în companie. Preveniți epuizarea oferindu-vă timp pentru a vă deconecta. Acest lucru ajută foarte mult la productivitate. Nu este recomandat să lucrați tot timpul.

NU VĂ COMPARAȚI CU COLEGII DE MUNCĂ

Sfatul psihologului industrial / organizațional Cathleen Swody este să evitați să vă comparați cu ceea ce fac ceilalți. S-ar putea să fii nesigur că au timp să coacă pâinea în timp ce abia ai suficient pentru tine. Concentrați-vă doar pe ceea ce puteți face și controla.

FACEȚI NIȘTE PROGRESE

Concentrați-vă mai întâi pe prioritățile majore, deoarece gestionarea lucrurilor mari oferă un sentiment de realizare. După muncă, luați un mic hobby sau proiect. Acest tip de sarcină vă oferă un sentiment de realizare pe măsură ce lucrați pentru a realiza o realizare sau o nouă abilitate.