Cum gasesti bloggeri si influentatori in social media?

  • Miercuri, 18 Decembrie 2019
  • Afaceri
Cum gasesti bloggeri si influentatori in social media? Cum gasesti bloggeri si influentatori in social media?

O intrebare des adresata in conferintele dedicate mediului online este legata de gasirea influentatorilor din social media. Cum ii gasim, cum ii abordam, ce trebuie sa stim despre ei? mogu.ro va prezinta cateva sugestii, dupa cum urmeaza:

Obiectivele campaniei

Cand vrei sa alegi bloggerii cu care sa lucrezi intr-o campanie, e bine sa definesti clar obiectivul colaborarii cu ei. Apoi, stabileste cat este de importanta segmentarea in campania ta. Te intereseaza mai mult traficul sau nisa?

De regula, blogurile specializate au mai putini cititori si, intr-o campanie cu obiective de vanzari, de exemplu, e posibil sa ai rezultate mai bune daca lucrezi cu un blogger cu trafic mare, dar eterogen. Pe de alta parte, exista bloggeri care si-au creat o comunitate bine inchegata in jurul nisei lor, iar daca lucrezi cu ei, vei atinge exact publicul lor tinta.

In retele sociale e la fel – te intereseaza ca mesajul tau sa ajunga la un numar cat mai mare de oameni, indiferent de subiectele de interes, sau vrei sa atingi un numar mai mic, dar sa fii sigur ca sunt interesati specific de un anumit domeniu?

Cu cine vrei sa colaborezi?

Un pas evident este sa citesti ce scriu bloggerii/influentatorii, atat pe blogurile lor, cat si in retelele sociale. Daca persoanele care te intereseaza au blog, confrunta activitatea lor de acolo cu cea de pe retele sociale. Care sunt diferentele de ton, de subiecte si de public?

Nu te rezuma doar la ultimele articole sau postari, ci monitorizeaza-i constant. Cat de bine scriu (si cat de corect)? Ce parere au despre brandul tau? Au fost implicati in campanii pentru concurenta? Cat de creativi pot fi intr-o campanie? Cat de mult livreaza (daca ai cum, afla si ce rezultate au avut in campaniile anterioare)? Cum stau la capitolul interactiune cu cititorii/prietenii/followers? etc. In scurt timp vei afla preferintele personale ale fiecaruia, parerile despre brandul tau, despre concurenta si interesele fiecaruia. Sunt lucruri care te-ar putea ajuta daca ai vrea sa personalizezi campania.

Cifre

Ca sa iti faci o idee despre cei mai influenti oameni in social media, poti folosi Klout, Peerindex si Zelist*. Klout si Peerindex sunt doua unelte care iti arata cat de mare este influenta unui utilizator pe anumite nise (Tehnologie, Sport etc).

Acestea calculeaza un scor care te ajuta sa compari mai usor bloggerii din perspectiva influentei pe nisa. Nu toate sunt relevante, insa, dar merita verificate. De exemplu, Klout imi spune ca una dintre nisele mele de influenta este „United Nations”, desi nu-mi amintesc sa fi scris vreodata ceva pe tema asta.

De asemenea, Zelist* calculeaza un scor al blogurilor din .ro si le ordoneaza intr-un top. Sunt foarte usor de accesat informatiile generale despre blog, evolutia saptamanala sau lista celor mai importante articole. Iar daca mai vrei si alte sugestii, poti verifica lista blogurilor similare. Aici poti face mai usor diferenta dintre influenta cuiva pe blog si influenta in social media. Poti arunca o privire in ZeTweety, care iti ofera un top al celor mai urmarite sau mai active conturi de Twitter.

Social Media e despre socializare

Urmatorul pas este contactul – o intalnire, un telefon sau un simplu e-mail. De cele mai multe ori, datele de contact sunt la vedere. Conferintele sunt si ele un prilej bun de socializare in acest sens.

Dupa toti acesti pasi cred ca poti trece la stabilirea unei liste cu bloggeri/influentatori pe care ai vrea sa-I implici in campanie. Bineinteles, cu cat activezi mai mult in social media cu atat vei avea o lista mai buna.