1967 Ferrari 275 GTB / 4 NART Spider, șasiu 10709
Preț: 27.500.000 de dolari Licitat de RM Sotheby's din Monterey, California, pe 17 august 2013 Vândut nou unui cumpărător din Carolina de Nord, această mașină unifamilială a fost una dintre cele zece păianjeni NART construite vreodată. NART reprezintă North American Racing Team și a însemnat o insignă pe partea din spate a caroseriei Scaglietti. Albastru închis de la fabrică, și-a petrecut cea mai mare parte a vieții în acea nuanță până când proprietarul său l-a revopsit în roșu, dar scăderea normală de valoare pe care o aduce o schimbare de culoare a avut puțin efect asupra acestui exemplu curat de mașină rară. De asemenea, a fost prevăzut cu o grilă de protecție neobișnuită cromată specială pentru această mașină. Ani mai târziu, potrivit proprietarului, judecătorii saloanelor auto au protestat împotriva gărzii „neoriginale”, la care proprietarul a răspuns „Ei bine, dacă nu este original, voi fi la fel de surprins ca și tine, pentru că era acolo când am am ridicat eu mașina (de la fabrică) la Modena. ” Șasiul 10709 a rămas în aceeași familie până în 2013, când a ieșit la vânzare și a devenit cel mai prețibil automobil rutier care a părăsit vreodată un bloc de licitații.
1964 Ferrari 275 GTB / C Speciale, șasiu 06701
Preț: 26.400.000 de dolari Licitat de RM Sotheby's în Monterey, California, pe 16 august 2014 Primul dintre cele trei construite vreodată, 06701 a fost construit manual pentru a apăra dominanța marcii în cursele de mașini sport. Ferrari era la acea vreme sub o presiune intensă, în timp ce americanul Shelby Cobra Daytonas și Ford GT40 urmăreau 250 de GTO-uri ale companiei. Inginerii au aruncat o serie de premii în 275 GTB / C Speciale. A fost primul Ferrari care a montat o suspensie spate independentă și primul care a montat o cutie de viteze a cutiei de viteze. Dar circumstanțele i-au luat o mare parte din șansa de a străluci vreodată. Federația Internațională a Automobilului, care a sancționat Campionatul Mondial Sportscar, s-a supărat pe Ferrari pentru că a încercat în mod incorect să omologeze 250GTO și 250 LM pentru competiție în anii precedenți, iar FIA a refuzat să lase cursa 275 GTB / C Speciale. FIA și Ferrari au ajuns în cele din urmă de acord că doar un 275 GTB / C Speciale va fi omologat și autorizat să concureze în 1965, iar acesta nu a fost acesta. Ferrari a vândut mașina unui proprietar privat care a folosit mașina de curse construită manual exclusiv pe șosea, pentru care fabrica a montat bare de protecție față și spate și a revopsit-o de la roșu Rosso Cina la griul pe care îl poartă acum. A revenit de la colecționar la colecționar de-a lungul anilor, încercând mâna în mai multe curse istorice, dar fără a vedea niciodată cariera profesională de curse pentru care a fost creată.
1954 Mercedes-Benz W196R, șasiu 196 010 00006/54
Preț: 25.244.909 dolari Licitat de Bonhams în Chichester, Anglia, pe 12 iulie 2013 Simplificat și elegant în nuanța națională de argint a cursei germane, W196R a fost menit să restabilească luptele germane la nivelurile superioare ale motorsportului internațional - de data aceasta în noua Formula O serie, pe atunci de patru ani. A fost, de asemenea, doar al treilea sezon de curse Mercedes-Benz de la cel de-al doilea război mondial, iar W196R-uri au uimit mulțimile cu aripile închise care au înghițit designul tradițional cu roți deschise. Din cele douăsprezece Grand Prix-uri de calificare la Campionatul Mondial din 1954 și 1955, W196Rs a câștigat nouă. O pereche a terminat unul și doi în cursa de debut la Reims-Gueux în Marele Premiu al Franței, primele victorii germane ale unei victorii sportive majore din 1939. Acest exemplu este cel mai reușit dintre toate W196R-urile supraviețuitoare și singurul care nu a retrogradat în un muzeu.