CEC raporteaza profit

Cec Cec

Creditorul de stat roman CEC Bank a raportat un profit de 184,4 milioane de lei (37,4 milioane de euro) in prima jumatate a anului (S1), mai mult decat planificat pentru perioada respectiva. Banca nu a furnizat nicio comparatie cu aceeasi perioada a anului 2019.

CEC Bank a raportat acest profit, in ciuda utilizarii a 100 milioane de lei pentru a constitui provizioane pentru deteriorarea calitatii portofoliului de credite pe fondul pandemiei de coronavirus. De mentionat ca CEC Banca este principala banca din Romania care vireaza lunar pensiile si pensia anticipata a sute de mii de romani.

Banca a raportat un raport al creditului neperformant (NPL) de 6,5 procente (comparativ cu 4,4 procente - media sistemului bancar), dar a mai spus ca imprumuturile NPL sunt acoperite suficient (210 procente) de garantii si provizioane.

Banca a declarat ca activele sale au crescut cu 10 procente in primul semestru pana la peste 36 miliarde RON (7,6 miliarde EUR) la sfarsitul lunii iunie. Aceasta inseamna ca activele sale au crescut de doua ori mai repede decat intregul sistem bancar, ale carui active au crescut cu 4,7 procente pana in prezent pana la 518 miliarde RON (107 miliarde EUR). De asemenea, inseamna ca cota de piata a CEC Bank, pe active, a inregistrat pana la 6,9 procente de la 6,6 procente la sfarsitul anului 2019.

Dinamica portofoliului de credite CEC a fost, de asemenea, mai mare decat media: a crescut cu 3 procente pana in prezent, comparativ cu un avans mediu de 1 procente al creditelor neguvernamentale pentru intregul sistem bancar.

CEC Bank lanseaza servicii bancare online complete

Deloitte Romania si FintechOS au creat si implementat solutia tehnica pentru produsele bancare online complete care vor fi comercializate de catre creditorul local de stat CEC Bank.

„Bun Venit!” Pachetul ["Bine ati venit!"], Pe care CEC Bank l-a integrat cu propriile sale sisteme, a fost lansat in martie ca parte a unui proiect cuprinzator de digitalizare a produselor si serviciilor oferite clientilor din Romania si din strainatate, a anuntat firma de consultanta Deloitte.

Conform comunicatului, „Bun venit!” pachetul poate fi accesat 100 procente online si include cont curent, card de debit si acces la serviciul Mobile Banking.

Acest proiect este printre primele finalizate in cadrul parteneriatului strategic dintre Deloitte Romania si startup-ul local FintechOS, prin care cele doua entitati ofera institutiilor financiare solutii pentru transformarea digitala si automatizarea proceselor de afaceri.

„Accesul la serviciile bancare este esential pentru public si economie. Deschiderea conturilor la distanta, fara deplasari la birourile bancii si fara hartii este un proiect esential pentru CEC Bank si poate contribui la cresterea incluziunii financiare, in conditiile in care peste 90 procente dintre romani au acces la internet mobil. Ne bucuram ca, pe langa serviciile bancare la distanta pe care le aveam deja in portofoliu - Internet Banking, Mobile Banking, servicii telefonice -, le oferim acum romanilor din tara si diasporei posibilitatea de a deveni clienti CEC Bank 100 procente online, ”A spus Bogdan Neacsu, presedinte si CEO al CEC Bank.