Ce inseamnă visual merchandising într-un coffee shop?

  • Luni, 24 Mai 2021
  • Diverse
  • Publicat de
Visual merchandising cafenea, cafenea, interioare cafenea, coffee shop, Visual merchandising cafenea, cafenea, interioare cafenea, coffee shop,

Amenajarea si design-ul

Visual merchandising-ul incepe odata cu realizarea designului si amenajarea coffee shop-ului.

  În acest punct se analizeaza unde se vor așeza vitrine pentru patiserie/deserturi, așezarea produselor pe raft, spațiul disponibil pe bar, numărul de locuri disponibile și așezarea acestora.

  De asemenea, este bine să îți dai seama care produse vor fi cele mai importante pentru conceptul cafenelei, astfel încât să ști din timp cât spațiu să dedici fiecăruia.

  Poți solicita furnizorilor sfaturi privind afișarea produselor  sau poți analiza cum funcționează coffee shop-uri concurente.

Poziționarea produselor complementare

  Cea mai frecventă greșeală pe care o vedem este că produsele complementare nu sunt vizibile clienților care așteaptă la rând pentru o comandă. Când așteptă la coadă, probabil că fac unul dintre aceste lucruri:

1. Încearcă să se decidă ce anume vor comanda.

2. Caută modalități de a nu se plictisi cât timp aștepță să ajungă la rând.

  Numărul doi este oportunitatea  de a determina clienții să cumpere produsele complementare. Este indicat ca acestea să fie așezate  în apropierea liniei formate de clienți, deoarece oamenilor le place să privească în timp ce așteaptă.

  De asemenea, asigurați-vă că vitrina de patiserie este expusă și ușor accesibilă vizualizării de către clienți. Cel mai rău sentiment pentru un client este să observe produsele de patiserie după ce a făcut și a plătit comanda. Astfel,  a trebuit să se întoarcă la coadă pentru acel croissant pe care și-l dorea.

  Probabil că mulți clienți nu vor face acest efort. Având o vitrina de patiserie bine poziționată, aceasta este unul dintre primele lucruri pe care le vede clientul atunci când intră.

Pozitionarea produselor complementare-in cafenea. Produse de patiserie. Visual merchandising.Pozitionarea produselor complementare-in cafenea. Produse de patiserie Profitați de elementele cu impact visual

  Pentru a determina clienții să cumpere produsele suplimentare, doriți să profitați de articolele care sunt cele mai atrăgătoare din punct de vedere vizual. Acestea sunt produsele care vă vor atrage atenția clientului și îl vor face să se gândească: “Oh, arată foarte bine. Vreau să încerc asta”.

  Asigurați-vă că produsele de patiserie sunt bine iluminate. Majoritatea produselor de patiserie arată mai apetisant sub o lumină mai caldă, dar anumite produse înghețate arată mai bine cu lumină rece.

Experimentați cu aranjarea produselor și nu neglijați iluminatul.

  Un bun visual merchandising se bazează pe utilizarea eficientă a spațiului pentru a afișa produsele care sunt atrăgătoare din punct de vedere visual. Produsele potrivite menținerii interesului clienților  așteaptă la rând sau care decid că vor să facă o achiziție.

Cafea boabe ambalata.Prezentare produse cafenea. Visual merchandising cafenele.Cafea boabe ambalata.Prezentare produse cafenea. Visual merchandising cafenele.

Prezentare și organizare

Visual merchandising e referă la cum arată produsele pentru client.

  În cazul în care coffee shop-ul tău pare dezordonat și dezorganizat, este puțin probabil ca oamenii să intre pentru a căuta ceva ce le place. Toate produsele trebuie să fie afișate și aranjate cu grijă.

  Produsele de patiserie prezintă o provocare in unele situații. O cafenea își vindea produsele de patiserie în ambalajele originale și sincer părea că au mers la un magazin alimentar, le-au cumpărat și le-au pus la vânzare. Se vindeau doar câteva pe zi. Odată ce și-au dat seama de acest lucru, au scos produsele de patiserie din ambalaj și le-au așezat pe farfurii ceramice, aranjate frumos. Vâzările au crescut simțitor.

  Acest lucru arată doar că prezentarea înseamnă totul. Nimeni nu vrea să cumpere ceva care să pară învechit sau cumpărat de la magazinul alimentar. Oamenii intră la o cafenea și pentru produse de patiserie de calitate, care arată bine și sunt delicioase.

  Este bine să vă asigurați ca aveți destule produse de patiserie dar să nu dați impresia de prea plin. Clienților nu le place să cumpere ultimul produs, fie din politețe, fie din teama că este vechi. De asemenea, clienții pot fi copleșiți de prea multe opțiuni sau prea mult din ceva.

Regula 80/20

Această regulă spune practic că 80% din vânzări vor proveni  20% din inventarul dumneavoastră.

Pentru a putea înțelege pe deplin acest concept, trebuie să știți ce produse fac parte din categoria 20%.

Putem aminti aici:

    • pungi de cafea boabe
    • ceaiuri ambalate,
    • produsele de patiserie,
    • biscuit
    • bomboane
    • accesorii pentru prepararea cafelei (V60, Chemex…)

  Realitatea majorității cafenelelor este că clienții vin pentru cafea. Însă, acestea  rămân deschise și prin vânzări de produse complementare.

  Acesta este motivul pentru care visual merchandising-ul  este atât de important. Urmăriți vânzările acestor produse pentru a vă asigura că oferiți clienților produse relevante și de calitate.

Angajații Ce inseamnă visual merchandising într-un coffee shop?

  Ce formă mai bună de comercializare există decât angajații dumneavoastreă? Deși afișele bine gândite și bine întreținute ajută, angajații care caută oportunități de a ajuta clienții, vă fac eforturile de zece ori mai eficiente.

  Este important să fie buni observatori. Când cineva pare confuz sau rătăcește, nu știe sigur ce caută, angajații trebuie să știe când să intervină și să-i ajute, să întrebe dacă găsesc ceea ce caută.

  O altă abilitate de dobândit în domeniul merchandising-ului este aceea de a putea face recomandări sau sugestii. Acest lucru va ajuta vânzarea de produse complementare si îmbunătățirea atât a experienței clientului, dar și o creștere a vânzărilor.

  Aceste abilități necesită instruire și angajații trebuie să fie foarte informați cu privire la ceea ce vindeți. Este important să fi gustat toate cafele și produse de patiserie, astfel încât să poată „vorbi din experiență” atunci când răspund la întrebări sau oferă sfaturi unui client.

În cazul în care angajații sunt ocupați, este util să aveți o foaie cu informații pentru produse.