Cat de importanta este relatie cu ceilalti la locul de munca

Relatiile cu ceilalti

80% din eficacitatea si din ambianta placuta la locul de munca depinde, in primul rand, de relatiile pe care le avem cu colegii: cine stie sa convietuiasca in termeni buni cu toti, are de partea sa toti sortii de izbanda.

  • Nu stiu sa spun „nu”
  • Reprosurile ma demobilizeaza
  • Am un coleg negativist
  • Patronul meu este rece si respingator

In mod paradoxal, a accepta este mai usor decat a refuza.

Nerefuzand niciodata nimic, am ajuns sa nu mai fac fata la locul de munca

Acesta este un simptom obisnuit:

Ca sa arat cat de competenta sunt, cred ca trebuie sa-mi asum toate sarcinile, tot ceea ce se asteapta din partea mea.

Ca sa arat ca sunt motivata, cred ca nu trebuie sa refuz sa lucrez ceea ce mi se cere.

Invers, daca refuz, ma gandesc ca it dezamagesc pe patron si-mi periclitez astfel perspectivele profesionale ori, acceptand o munca pe care nu mi-o voi putea-o asuma, rezultatul este de cele mai multe ori contrar celui pe care credeam ca-I voi obtine. Si desigur, in acest moment, sunt practic sigura ca voi dezamagi pe cineva, fie din cauza intarzierii, fie din cauza calitatii proaste a muncii pe care o voi presta.

Spuneti adevarul

De aceea, inainte de a accepta o slujba care simtim ca ne depaseste, este important sa urmarim sfaturile de mai jos:

  1. Sa raspundem in mod obiectiv si fara emotii la urmatoarea intrebare: „Sunt eu oare in masura sa indeplinesc aceasta munca suplimentara, pastrandu-mi in acelasi timp echilibrul si fiind sigura ca o voi putea duce la bun sfarsit?”.
  2. Daca raspunsul este negativ, trebuie sa refuz.
  3. In acest caz, este foarte important sa explic motivele profesionale sau personale care m-au facut sa refuz, pentru a evita neintelegerile.

Cine stie sa refuze din cand in cand isi construieste o anumita imagine in mediul profesional, inconjurandu-se de respectul celorlalti.

reprosurile ma demobilizeza

Se intampla cateodata sa nu reactionam atunci cand ni se reproseaza ceva. Reprosul este, de fapt, un mod de comunicare foarte demobilizator. Lovind in amorul propriu al celui criticat, reprosul provoaca doua tipuri de reactii: fie o reactie forte, imediata si nerationala, fie lipsa unei reactii. In ambele cazuri, rezultatul este o frustrare a persoanei atacate si cei doi interlocutori nu mai inteleg nimic.

Distrati-va

Cea mai buna reactie in cazul unui repros formulat de un superior nu este in mod obligatoriu fireasca, insa se dovedeste a fi foarte eficace: