Care sunt cele mai des întâlnite probleme în colaborările cu agențiile web și cum să le evitați?

  • Sâmbătă, 13 Martie 2021
  • Internet
  • Publicat de
Care sunt cele mai des întâlnite probleme în colaborările cu agențiile web și cum să le evitați? Care sunt cele mai des întâlnite probleme în colaborările cu agențiile web și cum să le evitați?

Acest articol a fost scris de Sorin, CEO Manager SorinDesign. Dacă doriți să faceți următorul pas în afacerea dvs., vă încurajăm să vizitați SorinDesign.Ro, propulsat de SorinAlmaDesign.

Fiecare agenție web are un modus operandi diferit. Acesta uneori completează perfect peisajul de idei al clientului, alte ori este total opus ideilor de angajament și calitate pe care clientul le așteaptă.

În cele ce urmează, vă vom prezenta perspectiva noastră asupra problemelor pe care le puteți întâlni în cadrul unei colaborări cu o agenție web, în lansarea unui nou website pentru afacerea voastră

O mare parte din ceea ce urmează este inspirat strict de experiențele noastre și de dificultățile pe care le-am întâlnit de-a lungul timpului și pe care a trebuit să le rezolvăm.

  1. Problema intereselor diferite

Cea mai mare problemă în colaborarea cu agențiile este că acestea nu au aceleași interese cu cele ale clienților. Clientul vrea de foarte multe ori o soluție calitativă, ieftină și livrată rapid. Agenția privește lucrurile altfel, iar proiectele sunt filtrate și prin prisma reputației și a portofoliului de clienți.

Chiar și cu agențiile cele mai profesioniste din piață, interesele nu pot fi aliniate mereu. Tocmai de aceea, noi la SorinCreativDesign am ales să instituim politica garanției 100% – returnarea avansului în cazul în care considerăm că nu ne putem alinia interesele cu clienții noștri.

  1. Cunoașterea slabă a companiei și a utilizatorilor

Agențiile au de obicei la dispoziție foarte puține informații despre client și utilizatori. Desigur, perioadele de “research” pot ajuta agenția să afle exact ceea ce are nevoie pentru a putea duce proiectul la bun sfârșit.

Însă trebuie să înțelegem că acestea au totuși anumite limitări în ceea ce privește înțelegerea unui model nou de business, a unei piețe noi. Tocmai de aceea, este de datoria clientului să ofere informații cât mai relevante. Iar pentru a-l ajuta să facă acest lucru, noi am instituit pasul de completare a planificatorului de proiect.

Și acest pas le face deja mult mai ușoară munca clienților. Îți pot exprima nevoile companiei și ale utilizatorilor și le pot reprezenta mult mai bine prin exemple, prin completarea structurată a unui planificator.

  1. Incoerențele de comunicare între client și agenție

Agențiile pot înțelege o informație prin prisma unui web designer, în timp ce clientul o prezintă prin prisma unui om care are o experiență directă în piață. Tocmai de aici pot apărea neconcordanțe în realizarea proiectului.

Acest lucru se întâmplă mai ales din cauza cunoștințelor de business slabe ale web designerilor și datorită cunoștințelor tehnice slabe ale clienților.

Lucrurile trebuie să se întâlnească la mijloc, așa încât munca tehnică a web developerilor să respecte și brandingul și principiile de marketing general ale pieței.

Pentru a facilita comunicarea în timp real, dar și transmiterea de feedback, SorinDesign a implementat o platformă de project & customer management foarte intuitiva si extrem de eficienta in organizarea fluxului de lucru, primirea feedback-ului in timp real si comunicarea cu clienții.

  1. O alta problema este costul ridicat al serviciilor

De asemenea, agențiile înseamnă un cost semnificativ mai mare decât munca internă sau decât angajarea unui freelancer. Totul depinde însă și de nivelul de calitate oferit. În plus, agențiile au capacitatea de a oferi și partea de mentenanță, care e mult mai importantă la un moment dat decât proiectul în sine. Dacă luăm în calcul și acești factori, comparativ vorbind și ținând cont de balanța calitate – preț, agențiile nu mai sunt atât de costisitoare.

Tocmai pentru a elimina această problemă din grafic, SorinDesign oferă pentru fiecare proiect soluții personalizate, în funcție de buget și de nivelul de implicare necesar.

Acestea sunt momentan principalele probleme de care ne-am izbit de-a lungul timpului și la care a trebuit să reacționăm. Voi ce alte tipuri de probleme ați întâmpinat atunci când ați încercat să colaborați fie cu o agenție de web, fie cu un freelancer în această direcț