Caracteristicile pe care le pot avea desenele lui

In acest stadiu de maturitate, putem incepe sa stabilim o prima legatura intre dezvoltarea copilului si desenele Iui. Observand trasaturile, apasarea sau felul in care toloseste spatiul, puteti afia ceva mai multe despre copil.

Chiar daca specialistii raman prudenti cu privire la interpretarea desenelor copiilor, unii dintre ei par sa revina des, in lucrarile lor, asupra unor aspecte.

Apucarea instrumentului. Modul de apucare suplu exprima o motricitale libera si relaxata. 0 apucare fortata este semn al unei contractari datorate unor tensiuni. In cazul acesta va trebui sa il invatam sa tina mai bine creionul sau carioca.

Modul de utilizare a spatiului. Foarte plin, manifesta incredere si dorinta de crestere. Slab ocupat, releva un copil ternator si timid.

Punctul de plecare al desenului pe foaie. In mod normal, copilul incepe desenul sau in centrul foii, exprimand astfel locul in care se situeaza pe sine insusi in raport cu lumea exterioara. Copilul trebuie sa isi satisfaca nevoia de a fi in centrul lumii. Daca nu procedeaza in felul acesta, este semn de inhibitie sau timiditate.

Trasatura. Daca trasaturile sunt sigure, copilul poate exprima usurinta sa de miscare, libertatea de a explora si deci de a desena. 0 trasatura mai ezitanta releva o teama de balbaiala, o frica de dezaprobare si, poate, o educatie axata prea strict pe curatenie. Frpsiunea. O trasatura usoara pune in evidenta o natura sensibila si corespunde unui comportament similar in joaca si in viata cotidiana. O trasatura apasata indica o energie puternica, o buna vitalitate si nevoia pe care o simte copilui de a dispune de spatii largi.

Pentru copiii foarte mici, televiziunea poate fi un ajutor pretios in a-i obisnui cu muzicalitatea limbii straine, in timp ce se distreaza. Canalul american Cartoon Network, difuzeaza toata ziva desene animate in limba engleza. Afundat intr-o baie lingvistica amuzanta, copilul se gaseste in aceeasi situatie in care este atunci cand isi invata limba materna. Dar atentie, ecranul singur nu este suficient. Daca televizorul ii trezeste curiozitatea, copilul are, totusi, nevoie de contactul uman si afectiv pentru a vorbi. Motorul lui este dorinta si necesitatea de a se face inteles de anturaj si, in special, de mama. Ramane sa il solicitati prin intrebari amuzante, jocuri, ghicitori. Mandru sa isi arate cunostintele, el va invata cu placere.